hvorfor mobilbank

Mobilbank refererer dybest set til tilgængeligheden af ​​banktjenester på ens mobiltelefoner. Denne tjeneste, kan groft inddeles i to brede kategorier: mobilbetalinger og mobile informationstjenester. Mobile betalinger omfatter betaling af elregning, pengeoverførsler, betalinger til leverandører osv. Mobile informationstjenester omfatter balanceopdateringer, transaktionsomkostninger opdateringer osv. Disse er også til tider tilbudt til topkunder som separate tjenester, specielt mobilbank.

Det er blevet observeret, at denne banktjeneste har været stigende i et hastigt tempo, især i de sidste par år.

hvorfor mobilbank

Det forventes at være den næste store ting i banksektoren, at bankerne vil øge denne tjeneste som er tilbudt hver dag. Nogle af de tjenester, der tilbydes af banker under den er: Mini-erklæringer og kontrol af kontohistorik, indberetninger om kontoaktivitet, adgang til lån udsagn, adgang til kort udsagn, investeringsforeninger / egenkapital erklæringer, forsikringspolitik & pensionsordning administration, status af checks, balancekontrol på kontoen, de seneste transaktioner, blokering af (tabt, stjålet) kort, nationale og internationale pengeoverførsler, mobil genopladning, betaling og behandling af regninger, og tilbagetrækning og indsættelse på bankagenten.

Mobilbanken

Mobilbank repræsenterer virkelig ordsproget “Anytime, Anywhere banking”. Når det er sagt, selv denne bank er ikke immun over for ulemper. Med en stigning i antallet af mobilbank brugere, især af dem der laver mobile betalinger, bliver forventningerne ved med at stige. Mobilbank er relativt nyt og opererer i en evigt skiftende arena, bankerne er nødt til løbende at opdatere sig til de nye tendenser og skiftende behov. Banker, der tilbyder mobilbank står i stigende grad overfor problemer såsom telefonrørs kompatibilitet, sikkerhed for mobilbetalinger, transaktioner og information opdateringer. Med brugere, som er fra hele verden, har mobilbank brug for en pålidelig server og system, der er oppe at køre 24×7. Programmer, hvis nogen, skal være opdateret, og meget brugervenlig.javascript:mctmp(0);

Denne bank applikation findes i alle dele af verden. Folk på tværs af alle samfundslag og fra forskellige kulturer laver mobilbetalinger. Selvom Nordamerika og Europa er de største brugere af denne bank metode, er nye markeder nu asiatiske og sydamerikanske lande. I Indien, tyder undersøgelser, at 43 millioner byområdebrugere benytter sig af denne service i deres hverdag. Det er en rækkevidde på 15 % i hele den indiske mobilbrugerbase. Overraskende er landdistrikter ikke meget langt bagefter. Denne service er også tilgængelig i forskellige regionale sprog, og da udbredelsen af ​​mobiltelefoner er vidt og bredt, ser man også en stigende tendens i byer og landsbyer i dette afsnit specielt inden for bank-informationstjenester.