Barbiedukker stadig relevante efter mere end 50 år

Barbiedukker vil forblive i toppen som den dominerende succeshistorie om legetøjsindustrien. Da Barbiedukken har passeret sit halve århundrede eksistens, har dette bemærkelsesværdige legetøj invaderet næsten alle lande i verden, hvilket giver mange mindeværdige timer med sjov og glæde til piger i alle racer, farver, trosretninger, social status og, kommer til tænk på det, selv alder.

Siden hendes debut den 9. marts 1959 har den efterfølgende årtier oplevet, at Barbie har gennemgået over hundrede karriere- og modeændringer i en åbenlys indsats for at være relevant som rollemodel for voksende piger.

Gennem årene har Barbiedukkerne udholdt – og trivedes – på trods af lejlighedsvis modstand, parodi og ikke mindst kritik.

Faktisk har disse i et svar, der minder om den overforbrugte sætning “styrke gennem modgang”, kun fået produktlinjen til at fungere bedre, da dukkerne har gennemgået forskellige ansigts- og formændringer for større æstetisk og kulturel appel; og selvfølgelig til et større marked.

Som et resultat kan den voksende familie i sidste ende repræsentere alle racer og kultursamfund over hele kloden og opretholde salgsfrekvensen på omkring 2 dukker for hvert sekund hver dag.

I løbet af det sidste årti er produktserien blevet udvidet ud over de typiske dukker og deres tilbehør, kæledyr og udstyr til at omfatte pigers egentlige tilbehør, parfume, shampoo og balsam og endda en række mobile pc’er til it-orienterede piger.

De har endda udviklet et Barbie -computerspil til piger, der surfer på nettet. Så selvom Bratz -dukker er skærke konkurenter, forekommer det usandsynligt, at de overhovedet vil komme i nærheden af de dominerende ​​Barbiedukker, der har solgt milliarder af dukker siden introduktionen i 1959.

Hvis du kan lide Barbie, så er der lidt information om Barbiedukker her. Se en masse Barbiedukker hos lejetøjseksperten.